Niedostępność biura SSPŁ w okresie świątecznym i noworocznym
Informujemy, że w dniach 20, 21, 24, 27, 28 grudnia 2018 r. biuro Samorządu Studenckiego będzie nieczynne.
Za utrudnienia przepraszamy
Informujemy, że w dniach 20, 21, 24, 27, 28 grudnia 2018 r. biuro Samorządu Studenckiego będzie nieczynne.
Za utrudnienia przepraszamy
W związku z przerwą świąteczną dyżury Komisji ds. Osiedla Akademickiego w dniach 24.12.2018 i 31.12.2018 zostają odwołane.
Czytaj więcej →Informujemy, że na stronie internetowej www.wybory.samorzad.p.lodz.pl zostały opublikowane informacje dot. wyborów uzupełniających do organów kolegialnych Uczelni i Samorządu Studenckiego Politechniki Łódzkiej.
Czytaj więcej →Komisja ds. Osiedla Akademickiego informuje, że od dnia 16.11.2018 do 23.11.2018 będzie trwać rekrutacja do pokoi jednoosobowych. Zainteresowani mogą składać dokumenty do biura Samorządu Studenckiego Politechniki Łódzkiej w godzinach 9:00-14:00 lub na dyżurach Komisji ds. Osiedla Akademickiego.
Wymagane dokumenty przy ubieganiu się o pokój jednoosobowy:
W razie jakichkolwiek pytań pisz na: osiedle@samorzad.p.lodz.pl
Czytaj więcej →Fundacja Politechniki Łódzkiej ogłosiła konkurs na jednorazowe stypendia naukowe dla szczególnie uzdolnionych studentów Politechniki Łódzkiej!
Stypendia mają charakter jednorazowej wypłaty, w wysokości 5.000 zł brutto. Zgodnie z regulaminem do składania wniosków o przyznanie jednorazowego stypendium uprawnieni są Dziekani lub Prodziekani Wydziałów PŁ.
Wnioski można składać w terminie od 30.10.2018 do 30.11.2018 w siedzibie Fundacji (ul. Żeromskiego 116, bud. A28, pok. 204) lub za pośrednictwem dziekanatów. Wszelkie pytania prosimy kierować na adres: fundacja@info.p.lodz.pl
Regulamin i szczegółowe informacje znajdują się pod adresem http://bit.ly/StypendiaFPL
W październiku rusza współfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego projekt „Konstytucja dla Nauki dla Studentów i Doktorantów”.
Projekt realizowany jest w największych ośrodkach akademickich w Polsce, m.in. w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie i również w Łodzi, na naszej uczelni.
Szkolenie na Politechnice Łódzkiej odbędzie się 13 listopada o godz. 14:00. Szczegóły i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie: www.dlanauki.edu.pl
Głównym celem projektu jest propagowanie zmian wchodzących wraz z Ustawą Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce wśród studentów i doktorantów. W ramach projektu organizowany jest cykl bezpłatnych szkoleń o tematyce bezpośrednio dotykającej problemów środowiska akademickiego. Szkolenia te są skoncentrowane bezpośrednio na tematyce studentów i doktorantów oraz poruszają kwestie kształcenia, pomocy materialnej, statutów oraz regulaminów samorządów studenckich i doktoranckich. Dodatkowo informują o zmianach związanych z zarządzaniem oraz organizacją uczelni wyższych.
Całość projektu finansowana jest ze środków MNiSW zadania publicznego „Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”.
Fundacja Politechniki Łódzkiej informuje, że wnioski na rok 2019 dotyczące przyznania dofinansowania zgodnie z celami określonymi w Statucie Fundacji, powinny być składane w biurze FPŁ ul. Żeromskiego 116 bud. A28 pok. 204 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15.11.2018 r.
Wnioski o dofinansowanie należy składać na formularzu ” Wniosek o dofinansowanie“. Warunkiem rozpatrzenia wniosku jest poprawne wypełnienie jego wszystkich pól.
Regulamin dofinansowania FPŁ
Wniosek o dofinansowanie
ICT Polska Centralna Klaster ogłasza konkurs na logo, logotyp i system identyfikacji wizualnej hasła „5G dla Łodzi”. Technologia 5G to
kolejny etap rozwoju sieci telekomunikacyjnej, której pilotaż, zgodnie z decyzją Ministerstwa Cyfryzacji, będzie przeprowadzony w Łodzi.
Zwycięzca Konkursu otrzyma 5 000 zł. Prace konkursowe przyjmowane są do 8 listopada 2018 r. na adres mailowy: konkurs@ictcluster.pl.
Szczegółowe informacje nt. konkursu znajdują się pod adresem http://bit.ly/5GdlaLodzi
Zapraszamy na bezpłatny certyfikowany kurs z języka angielskiego na poziomie B2/C1 kończący się licencjonowanym egzaminem TELC dualny.
Kurs jest skierowany do studentów/studentek Politechniki Łódzkiej, wszystkich kierunków na 5 i 6 semestrze studiów I stopnia, po ukończonym lektoracie z pozytywną oceną z egzaminu certyfikacyjnego na poziomie B2. Kurs trwa rok akademicki i obejmuje 90 godzin dydaktycznych dla każdej grupy.
Szczegóły w rozwinięciu:
Informujemy, że w roku akademickim 2018/19 biuro SSPŁ przy al. Politechniki 3a (I piętro) będzie czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 15:00.
Jednocześnie informujemy, że w poniedziałek (15.10) i wtorek (16.10) biuro będzie czynne do 14:00, a w środę (17.10) – do 11:00.
Dnia 1.10.2018 w godzinach 10:00-12:00 w Biurze SSPŁ (al. Politechniki 3a, I piętro, pokój nr 2) odbędzie się Dyżur Komisji właściwej ds. Zakwaterowań (zgodnie z pkt. 8 Komunikatu), na którym będą rozdysponowywane ostatnie wolne miejsca w akademikach.
W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres osiedle@samorzad.p.lodz.pl
Czytaj więcej →Z przyjemnością pragniemy poinformować że karty parkingowe będą możliwe do odbioru od dnia 28 września 2018.
Miejsce odbioru: Biuro Samorządu Studenckiego, al. Politechniki 3a (I piętro)
Godziny odbioru: piątek 28.09.2018 od 17:00 do 18:00
od poniedziałku 1.10.2018 od 9:00-14:00
Osoby, które uzyskały karty wjazdowe w ubiegłym losowaniu (czyli na semestr letni 2018), prosimy o przyniesienie ze sobą kart z semestru letniego, które podlegają zwrotowi zgodnie z regulaminem (§2, pkt. 4) Bez zwrotu kart parkinowych z poprzedniego semestru, karta parkingowa nie będzie wydawana.
Czytaj więcej →Komisja ds.Osiedla Akademickiego rozpatrzyła wszystkie podania, które zostały złożone podczas II tury rekrutacji w terminie 4-14 września 2018 roku. Wyniki przedstawiają się następująco:
Osoby, które otrzymały miejsce w którymś z Domów Studenckich muszą zapoznać się z tym Komunikatem (pomijając pkt. 2-4) i postępować według wskazówek tam zawartych.
Osoby, które nie otrzymały miejsca mogą stawić się na pierwszy dyżur Komisji ds. Zakwaterowań dnia 1 października o godz. 10:00 lub 2 października o godz. 12:00 (w zeszłych latach miejsc wolnych na tym dyżurze było ponad 100) - zgodnie z pkt. 8 i 9 Komunikatu.
Dodatkowe informacje:
Osoby, których podanie zostało pozytywnie rozpatrzone, muszą zgłosić się do Domu Studenckiego, do którego zostały przeniesione w wyznaczonym terminie do zakwaterowania (patrz Komunikat). Miejsce, które zostało przyznane w akademiku podczas „małych wniosków” lub którejś z rekrutacji jest odebrane i niemożliwe jest zakwaterowanie się w przyznanym wcześniej akademiku. Opłata rezerwacyjna zostanie przeksięgowana na konto akademika, w którym zostało przyznane miejsce po przeniesieniu.
Osoby, których podanie zostało rozpatrzone negatywnie, mogą zakwaterować się w wyznaczonym terminie w akademiku, który został przydzielony podczas rekrutacji. Jeżeli nadal chcesz się przenieść, możesz starać się o to 2 października na dyżurze Komisji (więcej szczegółów znajdziesz w tym Komunikacie lub na stronie www.samorzad.p.lodz.pl bliżej terminu wyznaczonego dyżuru).
W razie jakichkolwiek pytań pisz na: osiedle@samorzad.p.lodz.pl
Czytaj więcej →Wczoraj (18 września 2018 r.) o 18:30 odbyło się losowanie kart parkingowych. Wyniki zaprezentowano w poniższych dokumentach.
Lista osób, które otrzymają karty parkingowe na semestr zimowy 2018/2019Do 21.09.2018 należy wykonać opłatę za cały semestr (250 zł) na konto:
16 1240 3028 1111 0010 3742 3679
w tytule prosimy wpisać Nazwisko Imię oraz nr PESEL w celu wystawienia faktury.
Całą transmisję z losowania kart parkingowych można obejrzeć jeszcze raz pod linkami:
Wszystkim wylosowanym gratulujemy!
Czytaj więcej →Losowanie kart parkingowych będzie można śledzić już o 18:30 podczas transmisji na youtube pod linkiem
Czytaj więcej →Losowanie Kart Parkingowych odbędzie się 18.08.2018 o godzinie 18:30 w sali konferencyjnej w SDS PŁ (Społecznym Domu Studenta Politechniki Łódzkiej) na al. Politechniki 3a. Losowanie będzie też transmitowane na żywo.
Czytaj więcej →Publiczne losowanie Kart wjazdowych na semestr zimowy 2018/2019 odbędzie się 18.09.2018, miejsce i godzina będzie podane w osobnym Komunikacie. Dostępna jest lista osób zakwalifikowanych do losowania kart wjazdowych.
Czytaj więcej →Nie otrzymałeś jeszcze miejsca w żadnym Domu Studenckim PŁ? Chcesz zmienić dotychczas przyznane miejsce w DS? Weź udział w II turze rekrutacji!
Przed złożeniem podania koniecznie przeczytaj całe ogłoszenie wraz ze wszystkimi załącznikami oraz ten Komunikat!
Nie zapomnij zapoznać się z poniższymi dokumentami, w których jest dokładnie wyjaśnione jak wypełnić podanie oraz jakie dokumenty dołączyć do podania.
Pamiętaj aby dołączyć potwierdzenie statusu studenta. W przypadku nowo przyjętych studentów: screenshot z portalu rekrutacyjnego potwierdzający przyjęcie na studia, lub dla obecnych studentów: zaświadczenie o statusie studenta pobrane z dziekanatu
Kiedy możesz złożyć podanie?
W terminie 4-14 września 2018 na dyżurach, które odbędą się:
Na tych dyżurach Komisja sprawdzi Twoje podanie i będziesz miał 100% gwarancję, że złożyłeś kompletny wniosek.
Podanie możesz również złożyć w godzinach pracy biura (w godzinach 9:00-14:00), ale wtedy nie masz pewności co do kompletności wniosku.
Osoby, które brały udział we wcześniejszych rekrutacjach lub złożyły podanie poza rekrutacją i nie otrzymały jeszcze miejsca, a chcą wziąć udział w II turze rekrutacji muszą wysłać maila ze swoim zgłoszeniem na adres p.cieslak@samorzad.p.lodz.pl w temacie wpisując "Imię i Nazwisko: Ponowna Rekrutacja" oraz uzupełnić brakujące dokumenty (tylko i wyłącznie jeżeli podanie było niekompletne). Jeżeli nie wiesz, jakich dokumentów brakowało w Twoim podaniu, napisz na adres osiedle@samorzad.p.lodz.pl
W celu zmiany Domu Studenckiego należy złożyć Podanie o zmianę DS (podanie znajdziesz w zakładce Student/Zakwaterowania/Wnioski do pobrania).
Osoby, które otrzymały miejsce w ramach "małych wniosków" i chcą zmienić DS, to muszą na podaniu posiadać opinię administracji DS i Rady Mieszkańców akademika, w którym mieszkały w roku poprzednim.
Osoby, które otrzymały miejsce w rekrutacji dla obecnych studentów i dla kandydatów na studia, muszą złożyć samo podanie o zmianę DS, bez uzupełniania opinii.
Przeniesienia do innego DS nie otrzymają osoby, które będą miały negatywną opinię lub miały takową na wcześniejszym "małym wniosku". Natomiast przy rekrutacjach będzie decydował wykazany dochód podczas poprzednich rekrutacji. Osoby, które chcą zmienić DS i tak muszą wpłacić zadatek potwierdzający chęć zamieszkania od nowego roku akademickiego. W przeciwnym razie przeniesienie nie będzie możliwe w ogóle, a miejsce na Osiedlu zostanie odebrane.
Niekompletne podania nie będą rozpatrywane!
Ilość miejsc w tej turze zależy od ilości osób, które nie wpłacą zaliczki w terminie, a otrzymały miejsce we wcześniejszych turach.
W związku z tym nie jesteśmy w stanie przewidzieć liczby wolnych miejsc na II turę. Przed zadaniem pytania, zachęcamy do przejrzenia Najczęściej zadawanych pytań, czyli FAQ
W razie jakichkolwiek pytań proszę się kontaktować pod adresem mailowym osiedle@samorzad.p.lodz.pl
Czytaj więcej →W terminie od 10 września do 16 września 2018r. można składać podania o kartę wjazdową na Kampusy Politechniki Łódzkiej. Regulamin, wzór podania oraz wszystkie informacje znajdują się pod adresem : www.samorzad.p.lodz.pl/parkingi
Czytaj więcej →Informujemy, że ostatnie szkolenia z Elementów Prawa w Szkolnictwie Wyższym w semestrze letnim roku akademickiego 2017/18 odbędą się w następujących terminach:
Komisja ds. Osiedla Akademickiego Samorządu Studenckiego Politechniki Łódzkiej rozpatrzyła podania o miejsce na OA PŁ złożone w terminie 30.07 – 12.08.2018 roku.
Lista osób przyjętych
Lista osób nieprzyjętych
Jeżeli otrzymałeś miejsce koniecznie przeczytaj ten Komunikat i postępuj zgodnie z zawartymi w nim wskazówkami. Pamiętaj wpłacić opłatę rezerwacyjną (250zł) do 31 sierpnia. W Komunikacie znajdziesz informacje nt. opłat, które musisz dokonać oraz terminu wprowadzenia się do akademika.
Jeśli znajdujesz się na liście osób nieprzyjętych,a miałeś braki w podaniu możesz je uzupełnić (jeśli chcesz brać udział w II turze rekrutacji) podczas trwania II tury rekrutacji. Poza tym wyślij maila wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem o tytule "Ponowna rekrutacja" na adres p.cieslak@samorzad.p.lodz.pl (maile z prośbą o ponowną rekrutację wysyłane na innego maila niż ten nie będą brane pod uwagę).
Jeżeli otrzymałeś miejsce w domu studenckim, w którym nie chcesz otrzymać zakwaterowania, możesz złożyć podanie o przeniesienie w terminie wyznaczonym w Harmonogramie zakwaterowań na rok akademicki 2018/2019
Druga tura rekrutacji odbędzie się w dniach 4–14 września 2018 (więcej informacji pojawi się wkrótce na stronie).
Czytaj więcej →Podania o stypendia w roku akademickim 2018/19 będzie można składać od października w dziekanatach wydziałów bądź na dyżurach Wydziałowej Komisji Stypendialnej właściwej dla danej jednostki.
Czytaj więcej →Jeśli dostałeś się na studia I lub II stopnia i chcesz ubiegać się o miejsce w Domu Studenckim, musisz złożyć podanie o akademik wraz z kompletem dokumentów do Komisji ds. Osiedla Akademickiego SS PŁ (al. Politechniki 3a, w szarym niższym budynku na I piętrze pokój nr 2).
Podania będą przyjmowane w terminie 30 lipca – 12 sierpnia od poniedziałku do piątku w godzinach 9-14 (jednak wtedy kompletność podania nie będzie sprawdzana, ponieważ dostępny będzie jedynie pracownik biura, a nie osoba z Komisji ds. Osiedla Akademickiego). Podania będą również przyjmowane osobiście przez członków Komisji ds. Osiedla Akademickiego Politechniki Łódzkiej w terminach:
Na tych dyżurach Komisja ds. Osiedla Akademickiego sprawdzi, czy Twoje podanie jest kompletne, więc masz 100% pewności, że złożyłeś wszystkie dokumenty.
UWAGA! Niekompletne podania nie będą rozpatrywane.
Kompletne podanie można dostarczyć drogą pocztową na adres: Al. Politechniki 3a, 90-924 Łódź
UWAGA! Internetowy System Zakwaterowań Politechniki Łódzkiej (www.zakwaterowanie.p.lodz.pl) nie jest aktywny! Rekrutacja obywa się TYLKO poprzez dostarczenie dokumentów do Biura Samorządu PŁ.
UWAGA! Do każdego podania należy dołączyć wydruk (zrzut ekranu) z portalu rekrutacyjnego potwierdzający przyjęcie na studia
Nie wiesz jak wypełnić podanie? Kliknij tutaj
Nie wiesz jakie dokumenty dołączyć do podania? Kliknij tutaj
Przed ubieganiem się o miejsce koniecznie przeczytaj ten Komunikat!
ZANIM ZADZWONISZ LUB NAPISZESZ MAILA, PRZECZYTAJ "NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA, CZYLI FAQ",KTÓRE ZNAJDZIESZ TUTAJ.
Na wszelkie pytania zadawane telefonicznie lub mailowo, odpowiadamy osobom zainteresowanym, a nie osobom pośrednim, np. rodzicom.
W razie jakichkolwiek pytań pisz na adres osiedle@samorzad.p.lodz.pl
Pamiętaj! Miejsca w akademiku cieszą się dużym zainteresowaniem. Nie czekaj na ostatnią chwile. Zwiększ swoje szanse na otrzymanie miejsca. Złóż podanie wcześniej!
Czytaj więcej →Komisja ds. Osiedla Akademickiego przypomina o obowiązku wpłacenia zadatku za październik 2018 roku, w celu potwierdzenia zakwaterowania na rok akademicki 2018/2019.
Studenci niemieszkający wcześniej w Domach Studenckich PŁ: 250 zł
Studenci przedłużający zakwaterowanie: 100 zł
Zadatek należy wpłacić do 31 sierpnia 2018 roku. Niewykonanie opłaty rezerwacyjnej powoduje utratę miejsca na OA PŁ, zadatek jest bezzwrotny.
Niezbędne informacje znajdują się w Komunikacie
W razie pytań napisz do nas na:komisja.zakwaterowan@samorzad.p.lodz.pl
Czytaj więcej →