Strona 1 z 1

Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 21:57
przez -LESiO-
Nikt się jakoś nie kwapi, a narzeka wielu.
Bałagan na forum, więc żeby łatwiej było porządek utrzymać, proponuję:
- stworzyć przede wszystkim dział "Śmietnik", zamknięty dla wszystkich poza obsługą, ustawić czas wygaśniecią wątków w dziale na 10 dni, wyrzucać wszytko tam co jest nie powinno mieć miejsca na forum, jest dublem... itp., itd.
- w dziale Ogłoszenia, ustawić czas wygaśnięcia (usuwanie wątków) na 10 dni od ostatniego wpisu, dostęp do działu po 5 postach (żeby ograniczyć przypadkowe wpisy), dla działu stworzyć regulamin wewnętrzny ze ścile określonymi regułami tworzenia wątków (konieczność korzystania z tagów [sprzedam], [zamienię])
- w działach Imprezy, Imprezy poza uczelnią, Hyde park, Oferty pracy i praktyk - ustawić czas wygaśnięcia na 20 dni od ostatniego wpisu
- dla moderatorów przygotować jakieś tabliczki z uwagami od obsługi (powinniście kojarzyć)
- zrobić casting na moderatorów (odpowiednie wymagania: staż, pozytywna opinia dotychczasowej obsługi, ilość spędzanego czasu na forum, bardzo dobra znajomość netykiety, mile widziane doświadczenie) i zrobić osobną rangę
- dotychczasowej obsłudze RS, komisje zostawić przywileje, ale żeby używane były tylko i wyłącznie w sytuacjach wyższej potrzeby

Poprawienie funkcjonowania postów:
- koniecznie regulamin (który podobno rodzi się w bólach), w miarę potrzeby regulaminy wewnętrzne działów
- łączenie kolejnych postów jednego użytkownika
- szybka odpowiedź
- zredukować liczbę działów (połączyć: pomysły i pytania, Rada studentów i Forum SSPŁ, Ofert pracy i praktyk usnąć na rzecz ogłoszeń z wymaganymi tagami [praca], [praktyki])
- konieczność przestrzegania podziału na działy i kategorie
- wprowadzenie funkcji ostrzeżeń (po wprowadzeniu regulaminu), z możliwością odrobienia punktów pomocą samorządowi
- żadnego shoutboxa czy czata - za mała liczbą użytkowników

To tak na szybko... wszytko to co opisałem z doświadczenia i znajomości innych forów wiem że jest możliwe do zaimplementowania.

Może ktoś ma inne pomysły.

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 22:06
przez junior
ja od siebie dopisałbym jeszcze do profilu wydział i rok ewentualnie kierunek
i mniej ważne płeć:)

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 22:17
przez evil
-LESiO- napisał(a):- wprowadzenie funkcji ostrzeżeń (po wprowadzeniu regulaminu), z możliwością odrobienia punktów pomocą samorządowi



Ostrzeżenia już są, sam dostałem jedno, zgadnij od kogo?

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 22:23
przez -LESiO-
No nie wiem czy są bo ja jakoś ich nigdzie nie wiedzę... jeżeli tak to powinny być właśnie widoczne żeby ludzie wiedzieli że nie są bezkarni.

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 22:55
przez Krzysztof Siekański
-LESiO- napisał(a):- zrobić casting na moderatorów (odpowiednie wymagania: staż, pozytywna opinia dotychczasowej obsługi, ilość spędzanego czasu na forum, bardzo dobra znajomość netykiety, mile widziane doświadczenie) i zrobić osobną rangę
- dotychczasowej obsłudze RS, komisje zostawić przywileje, ale żeby używane były tylko i wyłącznie w sytuacjach wyższej potrzeby

- zredukować liczbę działów (połączyć: pomysły i pytania, Rada studentów i Forum SSPŁ, Ofert pracy i praktyk usnąć na rzecz ogłoszeń z wymaganymi tagami [praca], [praktyki])
- konieczność przestrzegania podziału na działy i kategorie
- wprowadzenie funkcji ostrzeżeń (po wprowadzeniu regulaminu), z możliwością odrobienia punktów pomocą samorządowi
- żadnego shoutboxa czy czata - za mała liczbą użytkowników



- wykluczone : to jest forum samorzadu i to wszystko w tym temacie
- wykluczone : to jest forum samorzadu i to wszystko w tym temacie

- oddzielny dzial dla biura karier byl stworzony specjalnie dla biura i moim zdaniem sprawdza sie dobrze, ogloszenia sa bardziej ogolne
- koniecznosc przestrzegania nalezy do userow
- ostrzezenia sa
- forum ma kilka tysiecy zarejestrowanych, wiec sb odpada

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 23:11
przez -LESiO-
- posty w działach: ogłoszenia, hyde park, humor, imprezy poza uczelnią nie powinny być zliczane

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 23:14
przez echelon_
W ogóle nie powinno być licznika.
Nie powinno być innego traktowania bo np. ktoś ma za mało postów. W temacie o muzyce na Juwe było coś takiego.

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 23:16
przez -LESiO-
Nie prawda, licznik jest potrzebny, żeby można było ocenić zaawansowanie użytkownika w życie forum. Jednak do licznika nie powinny być dodawane posty z działów "offtopicowych".

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 23:22
przez Daniel Rurarz
Licznik postów zostawmy w spokoju - nie jest wyznacznikiem niczego. No chyba że ktoś ma 1 albo 5 postów - znaczy mało aktywny user i czy to będzie zliczane ze wszystkich for czy tylko tych poważnych nic tutaj nie zmienia. Jak ktoś już ma więcej postów to na tym forum jest po prostu bardziej aktywnym użytkownikiem. Wprowadzenie zliczania postów tylko z określonych for wprowadzi element współzawodnictwa - pisanie większej liczby "poważnych postów".

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 23:26
przez -LESiO-
No i właśnie o to chodzi... więcej poważnych postów = mniej głupich postów.

Ale to była tylko propozycja i nie zamierzam jej forsować.

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 23:28
przez zEFir_
---;

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 23:32
przez atari
"- stworzyć przede wszystkim dział "Śmietnik", zamknięty dla wszystkich poza obsługą, ustawić czas wygaśniecią wątków w dziale na 10 dni, wyrzucać wszytko tam co jest nie powinno mieć miejsca na forum, jest dublem... itp., itd."

popieram

"- w dziale Ogłoszenia, ustawić czas wygaśnięcia (usuwanie wątków) na 10 dni od ostatniego wpisu, dostęp do działu po 5 postach (żeby ograniczyć przypadkowe wpisy), dla działu stworzyć regulamin wewnętrzny ze ścile określonymi regułami tworzenia wątków (konieczność korzystania z tagów [sprzedam], [zamienię])
- w działach Imprezy, Imprezy poza uczelnią, Hyde park, Oferty pracy i praktyk - ustawić czas wygaśnięcia na 20 dni od ostatniego wpisu"

po co w ogóle to wygasanie?

"- zrobić casting na moderatorów (odpowiednie wymagania: staż, pozytywna opinia dotychczasowej obsługi, ilość spędzanego czasu na forum, bardzo dobra znajomość netykiety, mile widziane doświadczenie) i zrobić osobną rangę
- dotychczasowej obsłudze RS, komisje zostawić przywileje, ale żeby używane były tylko i wyłącznie w sytuacjach wyższej potrzeby"

a ja uważam, ze w ogóle nie powinno być tak aktywnych modów jak obecnie, co najwyżej właśnie w wypadku wyższej potrzeby, gdy ktoś ostro zacznie bluzgać, czy coś...

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 23:44
przez Daniel Rurarz
LESiO: Rzecz w tym, że tak jak ktoś zresztą po Tobie napisał (tylko to przekręcę), co to za różnica, czy ktoś napisał 100 ogłoszeń czy 100 postów w wątku o zespołach na juwenalia - jeden temat jest w nieoważnym dziale a drugi w poważnym. Jak zaczniemy dzielić posty na lepsze i gorsze z punktu widzenia licznika zaczniemy zwracać uwagę na jego wartość. Znowu jestem idealistą, ale od zawsze nie chcieliśmy przywiązywać zbyt dużej wagi do licznika. Poza kilkoma wyjątkami nikt nigdy nikomu nie zarzucał, że ma za mało postów - postarajmy się przy tym pozostać.

Co do innych propozycji, wiele z pierwszego postu LESia ma sens. Omówimy to z Jaromirem.

Co do shoutboxa - pomińmy kwestię zaśmiecania bazy, serwer ma jeszcze dużo wolnej mocy przerobowej. Pytanie czy to ma sens - przecież poważne rzeczy tam się pojawiać nie będą. Boimy się wręcz, że ze względu na ulotność SB mogą się tam pojawiać zwroty których w normalnej dyskusji by nie było. Nie zapominajmy, że bardzo często przedstawiane na tym forum opinie są potem cytowane przez media (ostatnio tutaj: http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/859958.html). Boimy się też, że może z tego powstać nieczytelna sieczka szybko przewijającego się tekstu. Co natomiast przemawia na korzyść SB - niewątpliwie mogą się też pojawiać przydatne krótkoterminowe informacje, ktore nie mają racji bytu w normalnych topicach, np. informacja, że pod mikrusem właśnie rozdają zupki chińskie ;-).

Możemy spróbować z SB - ale jeśli nie będzie się dało tego czytać albo zaczną padać niewygodne teksty to zniknie z forum.

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-06-03, 23:56
przez Marcin Sachrajda
Daniel Rurarz napisał(a):Co do shoutboxa - pomińmy kwestię zaśmiecania bazy, serwer ma jeszcze dużo wolnej mocy przerobowej. Pytanie czy to ma sens - przecież poważne rzeczy tam się pojawiać nie będą. Boimy się wręcz, że ze względu na ulotność SB mogą się tam pojawiać zwroty których w normalnej dyskusji by nie było. Nie zapominajmy, że bardzo często przedstawiane na tym forum opinie są potem cytowane przez media (ostatnio tutaj: http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/859958.html). Boimy się też, że może z tego powstać nieczytelna sieczka szybko przewijającego się tekstu. Co natomiast przemawia na korzyść SB - niewątpliwie mogą się też pojawiać przydatne krótkoterminowe informacje, ktore nie mają racji bytu w normalnych topicach, np. informacja, że pod mikrusem właśnie rozdają zupki chińskie ;-).

Możemy spróbować z SB - ale jeśli nie będzie się dało tego czytać albo zaczną padać niewygodne teksty to zniknie z forum.


SB zabija fora, bo ludzie nie piszą postów, tylko gadają na tym ...

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-07-30, 14:51
przez Aneta
Forum niby jest ok ale mi tu brakuje jednej przydatnej jak dla mnie opcji:
- oznacz posty jako przeczytane
bo denerwuje mi lista nowych postów, a ręcznie nie chce mi się oznaczać

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-07-30, 14:55
przez junior
jest taka opcja ...
"Oznacz działy jako przeczytane" na stronie głównej
"Oznacz wątki jako przeczytane " na poszczególnych pod forach

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-07-30, 18:48
przez Aneta
Ale nie ma na: "zobacz nowe posty"
Aha i jeszcze mam jedną propozycje:
- po kliknięciu na dany temat aby był wyświetlany od miejsca ostatniej naszej wizyty np strona 5 post 7, a nie za każdym razem od początku tematu, bo szukanie miejsca gdzie zaczyna się dyskusja od ostatniej wizyty zajmuje sporo czasu.

Re: Propozycje zmian na forum.

PostNapisane: 2008-07-30, 19:01
przez junior
Aha i jeszcze mam jedną propozycje:
- po kliknięciu na dany temat aby był wyświetlany od miejsca ostatniej naszej wizyty np strona 5 post 7, a nie za każdym razem od początku tematu, bo szukanie miejsca gdzie zaczyna się dyskusja od ostatniej wizyty zajmuje sporo czasu.

jeśli Cię dobrze rozumiem to to jest należy kliknąć na symbol kartki obok nazwy tematu i przeniesie, Cię do ostatniego postu.